fredag den 8. juni 2012

Gode tips til fundraising i denne bog

Som du måske ved, så har jeg en stor passion for fundraising. Sammen med musik, er det noget af det jeg interesserer mig mest for.

Jeg har i gennem mit liv heldigvis kunnet kombinere de to ting, ret meget. Via mit undervisningsjob i bygardere, har jeg kunnet hjælpe til omkring fundraising til disse foreninger. Det er noget jeg har sat stor pris på.

Musik og fundraising er to ting der ofte hænger sammen. Før at rigtig mange musik projekter kan blive til noget, så er det ofte nødvendigt at der foregår en eller anden form for finansiering og fundraising inden da. 

For Maiken Ingvordsen er dette også to ting der hører sammen. Hun er uddannet pianist for Rytmisk Musikkonservatorium i København, men arbejder også rigtig meget med fundraising. 

Hun har skrevet en bog, som hun kalder Fundraising til Kreative Projekter - Kunsten at sælge sig selv. I den skriver hun en masse gode råd til hvordan man kan skaffe penge til forskellige kreative projekter. Det er ikke kun til musik, men også til forfattere, billedkunstnere og andet kreativt. 

Bogen har jeg læst og blev færdig med den idag. Jeg har valgt at skrive en anmeldelse af Fundraising til Kreative Projekter, på min blog AktivFundraising.dk. Grunden til at jeg ville skrive en anmeldelse var, for at fortælle hvilke fordele og ulemper der er i bogen, i forhold til om bogen også kan bruges i foreninger, eller om den mest er for mere professionelle kunstnere. 

Bogen er ihvertfald rigtig god hvis man er kunstner af den ene eller anden slags. Men om den også er god til foreningsbrug, det må du læse på min blog. 

Nu er EM 2012 kommet igang. Så jeg vil hoppe ind og se lidt bold tror jeg. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar