lørdag den 12. oktober 2013

Nu starter min rejse mod langt mere motion og energi

Jeg har brug for at være rigtig effektiv i min hverdag, da jeg har virkelig meget arbejde og mange projekter kørende. Det er alt sammen projekter og arbejde som jeg virkelig nyder og holder af, hvorfor jeg ikke ønsker at skære det væk.

Men jeg vil jo også gerne kunne lave lidt andre ting indimellem. Derfor er det nødvendigt for mig at holde min produktivitet høj, når jeg sætter mig hen til computeren for at vedligeholde mine hjemmesider eller skrive nogle noder. 

Men her på det sidste har jeg godt kunnet mærke at jeg har følt mig mere træt end hvad godt er. Jeg bliver hurtigt træt når jeg arbejder og så falder min produktivitet. Jeg lader mig også nemmere forstyrre af overspringshandlinger som Facebook, mails, nyhedslæsning, artikellæsning m.m. 

Men det slår mig også, at jeg faktisk de sidste måneder, ikke har fået dyrket ret meget motion. Stort set intet faktisk. Så det skal være slut nu. Ved at øge min motion og komme ind i en god rytme igen, håber jeg at kunne øge mit fokus når jeg arbejder og dermed også øge min produktivitet. 

Jeg har derfor sat mig følgende mål for resten af oktober 2013:
  1. Gå mindst 20 km med min hund
  2. Cykle på min hometrainer mindst 20 km om ugen
  3. Drikke mindre kaffe 
  4. Drikke meget mere vand
  5. Spise gulerødder og andet sundt som mellemmåltider
Jeg ved godt ovenstående målsætninger om motion ikke virker som særlig meget. Men jeg starter nærmest også fra nulpunktet pt. og jeg vil hellere overpræstere end risikere at sætte en målsætning jeg slet ikke kan holde. 

Ovenstående tricks er noget jeg tidligere har haft erfaring med, som har været med til at øge mit fokus og produktivitet. Især det med mindre kaffe og mere vand, er en ofte overset ting synes jeg. Nu er jeg faldet lidt i fælden igen, men nu er det tid til en opstramning. 

Jeg skriver om dette offentligt, da jeg derved forhåbentlig kan motivere mig selv til at opfylde mine målsætninger, da der er "andre" der kan læse med. 

Jeg vil fremover i starten af hver måned, komme med en lille opsamling på hvordan det går med min motion, energi-niveau og produktivitet. Nu er halvdelen af oktober jo nærmest gået, så ovenstående mål er jo også kun for lidt over 14 dage, så målene for en hel måned vil selvfølgelig se anderledes ud. 

Jeg glæder mig til at komme igang igen :)

Jeg vender frygteligt tilbage med en "rapport" i starten af november. Wish me luck :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar